tisdag 5 juni 2007

övning ger färdighet

Jag vet inte om jag har blivit så himla bra på att bara vara men idag har varit en toppendag. När sonen sov så tog jag med mig Stieg Larsson ut på balkongen. Och när vi kom hem från promenaden (under vilken jag för övrigt drack en grym islatte) och sonen fortfarande sov sött i vagnen så satte jag mig på gården med Stieg Larsson. Jag tror Stieg Larsson är bra för mig ;)

Men det som verkligen gör det här till en toppendag är att vi nu ikväll varit på fest. Ja, jag vet klockan är inte så himla mycket... Men det här var sonens första fest och han började bli trött och lite gnällig och tycka det var för stökigt så vi åkte hem. Men det gör inget. Vi hade inte räknat med att vara kvar sent. Det var bara så kul att gå på fest hos bästa vännen igen och träffa alla de där bekanta som vi oftast bara träffar i festsammanhang. Och få sminka sig. Och dricka bubbel (visserligen utan alkohol men det bubblade). Och skratta. Och känna att en hel del saker faktiskt är som förr fast vi fått barn.

2 kommentarer:

Att vara mamma sa...

Vilken bra dag, härligt. Och Stieg Larsson är bra för humöret. Fick Luftslottet som sprängdes från Adlibris idag, men ska nog vänta lite med att läsa. Tänker mig att jag kan ha med den till förlossningen, om jag nu kan låta den vara oläst så länge.

e sa...

att bli mamma: Jag blir grymt imponerad om du lyckas avhålla dig från att läsa boken. Jag hade tänkt vänta med att köpa Luftslottet tills den kom i pocket men det blir inget av med det, kan inte vänta så länge.