måndag 4 juni 2007

nuet

Varför ska det vara så jädra svårt att bara vara?! Jag har alltid haft svårt för det men nu gör det mig stressad. Det är ju nu det här året som jag bara ska njuta men jag känner att dagarna bara rinner iväg. Vissa dagar känns det som jag inte har gjort någonting.

Visst större delen av tiden njuter jag av att leka med sonen, promenera, läsa... Men det händer lite för ofta att jag känner mig rastlös. Får dåligt samvete. Känner att jag borde göra något mer meningsfullt än att bara sitta, pilla med datorn, bläddra i tidningen...

7 kommentarer:

Superquinnan sa...

tror det där är typiskt kvinnligt.. Tyvärr...

e sa...

superquinnan: Irriterande är det i alla fall. Jag får öva lite.

Anonym sa...

*kramar om* Och hoppas att du lyckas fånga nuet!

Anonym sa...

*kramar om* Och hoppas att du lyckas fånga nuet!

e sa...

mocca: Tack, jag har övat idag så nu känns det bättre.

Yogamamma sa...

Bara det att du är medveten om att du ibland inte är i nuet gör det lättare för dig att fokusera på att faktiskt vara i nuet. Flummigt kanske, men sant. Keep going!

e sa...

act as if: Jag får öva och öva. Det är så otroligt skönt de gånger jag inser att jag faktiskt har lyckats "bara vara".