lördag 23 juni 2007

otroligt

Det regnade faktiskt nästan inte alls på midsommarafton. Vi kunde sitta ute hela kvällen. Det kom en liten skur men vi hade tak så det gjorde inget. Firade väldigt traditionellt med små grodorna, blomsterkransar, sill, jansson, snaps och jordgubbar. Majoriteten av medfirarna har engelska som förstaspråk vilket gav en ny dimension till snapsvisorna. Ett riktigt bra misdommarfirande helt enkelt. Det märkliga är att jag känner mig bakis idag. Det närmaste jag kom alkohol var Jever Fun (ölen med världens mest missvisande namn). Mycket märkligt.

6 kommentarer:

Anna sa...

Vi fick också bara lite lite regn på oss, men liksom ni satt vi under tak och det var ju ändå varmt ute.

e sa...

en södertäljebo: Visst är det härligt att kunna sitta ute på midsommarafton?! Men det är märkligt att det alltid ska regna :)

Anonym sa...

Ville bara heja tillbaka. Du skriver så himla trevligt. Jag kommer hit igen.

e sa...

kaffeflickan: Välkommen hit och tack. Och välkommen tillbaka :)

Frida sa...

Kan starkt rekomendera Carlsbergs alkoholfria öl, den är riktigt god!

e sa...

frida: Den måste jag testa. Har tidigare gjort ett blindtest mellan Jever Fun och Clausenthal (?) och då vann Jever Fun överlägset.