måndag 25 juni 2007

västerås nästa?

Fick ett brev från Västerås. De erbjöd oss gratis övernattning och frukost. Tydligen finns finfin barnomsorg, jobbmöjligheter och annat som behövs för att få ihop "livspusslet". Insåg att vi plötsligt har blivit målgrupp för en helt ny typ av reklam. Kommuner på pendlingsavstånd till Stockholm som vill locka barnfamiljer. Frågan är om det är rätt tillfälle att närma sig oss. Vi kommer vara föräldralediga ett tag till och tycker allt fungerar utmärkt. Känns inte aktuellt att flytta. Men å andra sidan så är det ju nu vi skulle ha tid att göra en utflykt till Västerås. Och sedan när vi båda jobbar, rusar till dagis, försöker hinna handla och inser att det kostar en förmögenhet att skaffa en större bostad så kommer vi på hur mysigt det var i Västerås sommaren 2007. Kanske.

8 kommentarer:

Superquinnan sa...

ja ta en myshelg i Västerås och handla lyxig choklad på Mälarchocolaterie i Konsterhuset ;-)

e sa...

superquinnan: Finns det bra chokladställen så hamnar det ju i ett helt annat läge :)

Yogamamma sa...

jag fick också det där utskicket. Och tänkte ungefär som du.
Men jag har bott i Västerås, och jag vet inte.....det var visserligen mer än femton år sen och jag bodde där i ett år när min dåvarande kille pluggade. Nu ser väl stan annorlunda ut, men då var jag inte så impad faktiskt.
Men det där med choklad lät ju nice :)

e sa...

act as if: Jag kan göra ganska mycket för god choklad så det kanske blir åtminstone ett besök i Västerås :)

Superquinnan sa...

Finfina praliner kan jag lova....OCH!! Bakelser också med god choklad i.. Boka en helg nu!!

e sa...

superquinnan: Bakelser med choklad - biljetten är så gott som bokad :) Och jag börjar lite lätt hallucinera om belgiska praliner.

Anonym sa...

Jaaaaa det klart ni ska ta en gratis helg i Västerås! Så ill är det faktiskt inte här. Och det finns andra trevliga saker också, förutom choklad, om man nu gillar det (jag gör det inte)
Välkommen hit!

e sa...

mocca: Mitt minne av Västerås är Punkt-huset (heter det så) och röda hus vid vattnet. Var läääänge sen jag var där. Får väl ge det en ny chans då...