onsdag 13 juni 2007

sommarlov

Jag har den där pirriga, förväntansfulla känslan som man har när man har ett helt sommarlov framför sig. Eftersom jag är föräldraledig så är jag ju "ledig" hela tiden. Men jag har ändå fått sommarlovskänsla. Förmodligen för att jag för första gången på många, många år ska spendera mycket tid hos föräldrarna på landet. Jag ser fram emot att gå barfota på varm asfalt för att köpa glass, ligga på en filt i skuggan och läsa, sitta på verandan och sniffa på sommarregn. Däremot tror jag att jag hoppar över klassikern mariekex och saft med sand i. Men vem vet det hör ju också sommarlovet till så kanske...

4 kommentarer:

Anna sa...

Klart man har lite sommarlovskänsla när man ska vara långledig. Det är skönt att vara mammaledig!

e sa...

en södertäljebo: Ja, bättre än så här kan man nog inte ha det :)

Superquinnan sa...

Jag har ju också sommarlov och det är superbra sen när bebben kommer.

e sa...

superquinnan: Lyllos! Sommarlov är fantastiskt.