söndag 30 december 2007

bojkotta nyår?

Just nu känner jag för att bojkotta nyår. Ligga i soffan hela kvällen med mannen. Dricka bubbel och äta färdigmat från tex Hötorgshallen. Vi bara flänger fram och tillbaka och när vi inte gör det så har vi övernattande gäster (mkt trevliga sådana iofs). Jag vill vara hemma. Själv. Men jag ska inte bojkotta. Jag ska sminka och piffa och puffa och åka på fest med trevliga vänner. Jag vet att jag kommer tycka det är kul när jag väl är där. Och taxin hem är förbeställd sedan flera veckor tillbaka. Det känns säkert bättre när jag fått ta en dusch och kommit ur myskläderna.

4 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Ibland vill man vara i lite lugn och ro hemma också, jul är en sådan helg, men på nyår kan det vara trevligt att skåla med goa vänner.

e sa...

hannele: Du har helt rätt. Nyår är kul att fira med vänner. Och så blir det. Nu börjar jag dessutom se fram emot det och är i full fart med planeringen inför den gemensamma matlagningen :)

Yogamamma sa...

ja du, det där med att komma ur myskläderna känner jag igen. Funderar på hur jag ska kunna börja jobba UTAN att ha myskläder på mig. Hemska tanke ;)

e sa...

act as if: Va, kan man inte ha myskläder på sig på jobbet??!! ;)