söndag 30 december 2007

en sockerbagare...

Måttfullhet är som sagt inte min sak. Idag hade jag "lite tid över" så jag bestämde mig för att baka några kakor inför sonens kommande födelsedagsfika. Med tanke på hur mycket (lite) tid jag hade så var en sorts kakor inget omöjligt projekt. Jag satte igång med tre olika sorter (havrekakor med jordnötssmör och choklad, morots- och kokoskakor samt chokladkakor med körsbär och vit choklad). Rätt mycket senare än tänkt så är jag äntligen klar. Tack och lov att mannen var hemma, annars hade sonen inte fått någon mat. Inte vi heller. Men som en kompis som ringde mitt i kaoset sade: "två veckor kvar, sedan kan du bekräfta dig själv genom att vara duktig på jobbet, en bra vän eller något annat och köpa färdiga kakor".

4 kommentarer:

Anonym sa...

När jag gör många saker samtidigt, blir det ofta fel :)

e sa...

hannele: Det blir det lätt för mig också men rätt ingridiens verkar ha hamnat i rätt kaka. Däremot slirade jag ju lite på sonens och vår mattid. Och stökigt blev det :)

Camilla sa...

Hihi så där blir det jämt när jag bakar. När fyller sonen år?

e sa...

camy: Skönt att vi är fler. Det är ju kul att göra mycket men det blir liksom lite körigt :)Han fyller år på måndag men vi har varit bortresta så jag var tvungen att förbereda lite.