torsdag 6 december 2007

julmys

Idag har jag känt mig lite julmysig igen. Tog en lååååång promenad med sonen. Beställde julkort. Givetvis med världens sötaste tomtenisse som modell. Sonen tycker det är kul att äta sitt mellis på fik (möjlighet att stirra ut folk, slå på nya bord, spännande grejer att titta på etc). Han vill inte sitta så länge men det passar mig ganska bra. Vi tog en mellis/fikapaus och jag fick äntligen min efterlängtade tomtelatte. Kom på att det fungerar alldeles utmärkt att den görs på lättmjölk och att man har yttepyttelite grädde på. Alltså behöver jag inte göra avkall på sådana saker trots mitt "nya liv". På vägen hem köpte vi en mistel så nu har vi julpyntat färdigt. Och i helgen så är det dags för årets första julbord (och det enda före julhelgen). Jag tycker det är trevligt att äta ett julbord innan jul. Inte fler för då tröttnar jag. Vi ska på ett litet, ombonat julbord med ganska få sittande och lagom mycket på bordet och allt brukar vara hemlagat. Dessutom så har vi beställt några CD med julmusik (varav en med barnvisor). Från att ha tyckt att julen var ok men inte så mycket mer så kan man lugnt säga att jag har svängt lite de senaste åren.

3 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Mistel är viktig :)
Nu har jag svarat på din utmaning, fast det blev lite tvärtom...

Anna Kaya sa...

Vad mysigt ni har haft det! =)

Jag tycker julen fick ett rejält uppsving när jag fick barn.

Kram,
AnnaSv
http://annasv.blogg.se

e sa...

hannele: Mistel gör julen mysigare :) Tvärtom-lista ska bli intressant att läsa.

annasv: Jättemysigt :) Det stämmer det där med barn. Julen blev roligare med syskonbarn och ännu roligare med ett eget.