tisdag 4 december 2007

reklam till barn?

Jag kan faktiskt inte uppröras över det här. Dagens Media skrev om det igår och idag har Allt om barn hakat på. Hipp kommer att skicka en pekbok om ekologiskt kretslopp till familjer med barn över 10-månader. Illustrerad av Owe Gustafsson som gjorde Fem myror. Hipp får stå till svars för huruvida detta är reklam riktad till barn eller inte. Om boken är välgjord så tycker jag inte det här är något att hetsa upp sig över. Med tanke på hur mycket skit (i form av reklam och produkter) man får som småbarnsförälder så tycker jag det här är en riktigt bra idé. Kanske är jag lite avtrubbad men jag kan inte bli upprörd utan hoppas bara att Hipp inte backar så vi blir utan bok. Däremot så borde Hipp eller snarare deras byrå ha förutsett att frågan skulle komma och sett till att budskapen satt på plats, nu känns det inte riktigt så.

2 kommentarer:

Yogamamma sa...

Jag håller med dig. Reklam till barn är det ju knappast. Våra barn är så små att de inte förstår att det är Hipp som skickar ut det här.
Däremot är det ju reklam till oss föräldrar. Men vad fan, HIPP är bra.
Usch, den här kommentaren känns inte alls så genomtänkt. Men skit samma.

e sa...

act as if: Eller hur! Snygg och smart reklam är kul. Ful, ogenomtänkt reklam gör mig arg. Och jag håller med, Hipp är bra. Kanske lättare att inte bli upprörd om man redan är frälst.