onsdag 5 december 2007

snälla tomten

Har blivit utmanad av en gammelmamma att skriva en önskelista.

Så här fungerar det: Skriv en önskelista med sju önskningar. Motivera dem, kort eller långt. Tagga sju bloggare som ska göra detsamma.

1. Att familjen och vännerna får vara friska och glada. (Japp, den måste faktiskt vara med.)
2. Att nya jobbet blir så kul som jag tror att det kommer att bli.
3. En diskmaskin med så galna mått att den faktiskt går att få in i vårt kök utan att vi måste bygga om. (Det här förutsätter förmodligen att vi börjar leta lite mer aktivt men det bästa vore ju om tomten kunde lösa problemet.)
4. Att vi får ihop det berömda livspusslet när sonen börjar dagis. Det förutsätter förstås en plats på ett vettigt dagis...
5. En myshelg med mannen. Herrgård, god mat, myyyys.
6. Att jag hinner äta middag med mina vänner lite oftare. Möjligen borde jag kanske önska mig längre dygn istället...
7. En flygbiljett till något ställe där jag inte varit tidigare. Eller NY, det går alltid bra.

Jag utmanar: Att bli mamma, Dagtäta rum, En Mölnbobo, Flaskmamman, Frida, Hannele, Här och nu

4 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

oj, det där får fundera på någon dag.

Hannele på Hisingen sa...

P.S.
Fast jag har redan allt :)

Anonym sa...

Ska fundera lite...

Anna sa...

Jag har gjort den, fast jag var lite trött så nu blev jag osäker på om jag skrev samma på några *s*