fredag 28 december 2007

plus/minus noll

Så var det tänkt. Att vikten skulle stå still under julhelgen. Men det verkar inte ha blivit så. Jag har visserligen promenerat ganska flitigt men tyvärr verkar jag ha ätit ännu mer. Och druckit öl och snaps och champagne. Ska ställa mig på vågen på riktigt imorgon bitti (studsade upp lite snabbt idag på eftermiddagen). Det blir det nog ingen rolig syn. Är otroligt besviken på mig själv. Samtidigt så känner jag mig fånig som blir så besviken över en sådan sak. Det är ju bara att ta nya tag direkt. Jag vet ju hur man gör. Men det känns som jag har slösat bort en massa tid och ansträngningar. Gillar inte det draget hos mig själv. Och jag ska gå ner de där sista kilona. Så är det bara.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ler lite åt sonens "träffsäkerhet"
;)

Frida sa...

Som du själv skriver: du vet ju hur man gör, så det är bara att köra på med viktnedgången. Själv är jag i ungefär samma sits. Har två-tre kilo kvar till pre-gravvovikten, och ytterligare tre till drömvikten. Men det SKA gå!

e sa...

mocca: Han är lite dyr (eller arbetskrävande) i drift ibland. Men det är inget fel på hans självbevarelsedrift i alla fall :)

frida: Ja men eller hur, det måste ju bara gå! Funderar på att kopiera din styrketräningsidé men jag har inte 2*6(?)kg utan 1*12 så jag får nog anpassa övningarna lite :)