fredag 28 december 2007

som luft

Sonen har stundtals behandlat mig som luft de senaste dagarna. Så snart han har fått se sin mormor så har han slängt sig mot henne för att komma ur min famn till hennes. Jag blir varm i hjärtat av att se hur mycket han tycker om sin mormor. Hur glad han blir. Och då är det ok att bli behandlad som luft. Men ibland har jag muttrat "hallå där, det är jag som har fött dig".

För övrigt undrar jag hur det kommer sig att sonen alltid prickar mina handtvätt-kläder när han kräks och aldrig sina kläder som kan tvättas i 60 grader. Jag bara undrar. Sedan kan man ju fråga sig om det är så smart att som småbarnsförälder över huvud taget tänka tanken att ha kläder som ska handtvättas.

2 kommentarer:

Anonym sa...

nej, inget handtvätt, fast i tvättmaskin finns det ännu skonsammare program :)

e sa...

hannele: Tvättmaskinen är generellt sett min bästa vän i tillvaron :) Förstår inte hur vi tidigare klarade oss utan egen maskin i lägenheten.