torsdag 20 december 2007

sunkmamma

Det blev inte två bra nätter på raken. Med facit i hand borde jag ha gått och lagt mig betydligt tidigare. Idag är jag en trött sunkmamma. Känslan förstärktes vid sonens mellis. Han välte ut vattenmuggen. Obegripligt att det finns så mycket vatten i en så liten mugg. Ner på golvet och torka vatten. Och medan jag ligger där på golvet och torkar känner jag hur jag får något på huvudet. Sonen har, mycket stolt, tagit den nästan tomma yoghurttallriken och placerat den upp och ner på mitt huvud. Som en liten hatt. Eftersom jag möttes av ett fantastiskt lyckligt leende så kunde jag inte låta bli att le. Och yoghurt med banan i borde väl kunna fungera som inpackning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh no! Du har gjort det fatala misstagetatt skriva "sunkmamma". Nu är du dömd forevere and ever! (Se bara på min bogg. Som haunted).

*fniss*.
Du är inte sunk. God Jul.

e sa...

Å nej vad har jag gjort?! Och det sjuka är att det redan är någon som hittat hit med en sökning på sunkmamma. Varför, varför, varför söker man på det?? Hoppas du också får en skön jul!