tisdag 11 december 2007

svt och verkligheten

Hade inte tänkt blogga om det här men eftersom jag fortfarande är irriterad kan jag inte låta bli. I morse såg jag delar av en intervju med ICAs tf presschef apropå dagens krismöte med handlarna. Som jag uppfattade det ville SVT få vara med på mötet och, när det inte gick, pressade de honom för att försäkra sig om att få veta vad som sades. Självklart ska SVT begära att få vara med. Det är spelets regler. Lika självklart som ICA säger nej eftersom det är ett internt möte i ett företag i kris. Sedan kom ett klipp med en indignerad Erik Fichtelius som sade något i stil med att SVT gärna ville sända från mötet men nu stänger ICA dörren, de som pratar om öppenhet. Jag hoppas verkligen att SVT/Fichtelius tyckte det var ett bra sätt att visa sin poäng. Även om det blev för mycket och mest fick dem att framstå som lite naiva. För det kan väl inte vara så illa att SVT/Fichtelius på allvar trodde att de skulle få vara med på ICAs interna möte? Ibland undrar jag nämligen om SVT förstår hur det fungerar i verkligheten. Jag skulle hemskt gärna se SVT svara på en begäran från TV4 om att få vara med på ett internt krismöte på SVT.

Inga kommentarer: