tisdag 18 december 2007

misärmiddag

Mannen ringde på vägen hem och undrade om han skulle handla något till middagen. Vi konstaterade att vi hade mycket grönsaker hemma. Dessutom så hade jag ganska få kalorier kvar att äta idag. Sallad med bulgur bestämde vi oss för. Det var i det här läget jag borde ha kollat om vi hade bulgur. Till saken hör att jag är trött, kämpar mot en förkylning och känner mig lite kinkig. När mannen var hemma och jag skulle börja fixa mat så konstaterade jag gnälligt att: "Vi haaar ju ingen bulgur."
Mannen: Nehej, då får vi väl ta linser i stället.
Jag: *rotar och river i skåp* Linserna är nästan sluuuut.
M: *Ok, men quinoa är ju också gott.
J: *rasslar med quinoapaketet* Det räcker inte ens till en portioooon.
M: *tappert* Men vi har ju massor med couscous.
J: *gnälligare än någonsin* Jag vill inte haaaaa couscous, det blir så många kaloriiiier.

Det slutade med att vi åt sallad. Den var god. Lite färsk ingefära och koriander på burk kan rädda det mesta. Och sedan tröståt jag några bitar mörk choklad. För det innehåller ju färre kalorier än couscous. Ibland blir jag lite trött på mig själv. Tur inte mannen tröttnar lika snabbt.

Inga kommentarer: