tisdag 18 december 2007

måttfullhet

Det är inte min grej måttfullhet. Tyvärr. Det blir ofta allt eller inget. Som nu. Jag bestämde mig för att gå ner i vikt. Tog i från tårna. Ätit nyttigt. Promenerat som en galning. Minst en timmes rask promenad varje dag. Minst. Gärna två. Vagn och uppförsbackar. Och det har fungerat. Vikten har rasat. Jag har känt mig urstark. Tills nu. Håller på att bli förkyld. Trött i kroppen. Trött i huvudet. Så nu slappnar jag av. Tar en glögg till paketinslagningen. Går ner i vikt i lite lugnare takt. Och hoppas att jag kan vara lite mer lagom i fortsättningen. Åtminstone närmaste tiden.

2 kommentarer:

Frida sa...

Jag vet, det är inte lätt att vara lagom! Men ta det lungt nu över jul och ät gott och ha det trevligt. Promenera kan du ju fortsätta med, då kan man äta en hel del med gott samvete ändå!

e sa...

frida: Promenera går ju inte att undvika med bebis (väldigt praktiskt faktiskt :) så jag tror det blir bra. Det gäller bara att hitta balansen.