söndag 9 december 2007

funderingar en söndagskväll

- Varför särskriver man på förpackningar? Är det seriöst? För det kan väl inte heta "kulör tvätt"?
- Hur räknar Viktklubb.se när de anser att man gör av med färre kalorier när man går med barnvagn än när man går sakta?? De har inte sett mig promenera. Och inte skjutit vagn med närmare 12 kg bebis i uppförsbacke.
- Kan det vara så att Saltå kvarn faktiskt har lyckats producera världens godaste vörtbröd?
- Behöver man så mycket mer än sill (och kanske lite lax) på julbordet? Och varför äter jag sill så sällan när jag tycker det är så gott?
- Vad är det som gör att jag tycker det är toppen att mannen är borta så jag kan titta på Love Actually (igen)?

8 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

12 kg barn...
Du skulle bara testa 12 kg barn + 16 kg barn + 5 kg lat hund i 20 kg barnvagn + 8 kg matkassar. I uppförsbacke. Snygga vader ialla fall.

Anonym sa...

12 kg barn...
Du skulle bara testa 12 kg barn + 16 kg barn + 5 kg lat hund i 20 kg barnvagn + 8 kg matkassar. I uppförsbacke. Snygga vader ialla fall.

Anna Kaya sa...

Är dina funderingar mina funderingar? *s*

Fast det där brödet har jag inte provat, det ska jag leta efter!

Kram,
AnnaSv

Anna sa...

Apropå Saltå Kvarn så har de ett fik som skall vara bra, vi bor ju bara 1 mil därifrån, vi kanske skulle ta en fika där nån gång..

e sa...

kaffeflickan: Synd att inte hunden verkar intresserad av att läras upp till draghund. Men du måste ha grymma vader :)

annasv: Skynda fynda, det är jättegott!

en mölnbobo: Gärna men då får vi snabba oss jag är bara föräldraledig i 4,5 vecka till. Stressad över det - nejdå inte alls ;) Men vi kan ju ta den nån gång senare ändå.

Anna sa...

Jag är ju ledig i all evighet... frågan är om du har bil? Det ligger ju lite utanför Järna så även om man tar tåg så måste man ta sig ut till Saltå... jag har ju iofs bil men vi måste ju sätta fast din son då i så fall (har en stol för större barn men vet ej hur man sätter dit den)

e sa...

en mölnbobo: Nej, jag har ju ingen bil. Kanske enklare att hitta på något annat som fungerar med kommunala färdmedel. Jag har inte heller fattat hur man sätter fast större stolar än.